2018-10-15 07:28Pressmeddelande

Lindinvents klimatsmarta, digitala helhetslösning visas upp på VVS-Dagene i Oslo.

17-19 oktober kommer  Lindinvent till Norges Varemesse där vi ställer ut på VVS-dagene 2018, en av Norges viktigaste mötesplats för miljö- och energiteknik. Här kommer vi att presentera vår klimatsmarta helhetslösning.

I olika typer av lokalbyggnader är inneklimatets kvalitet avgörande för produktivitet, inlärningsförmåga och att de som arbetar där ska må bra. Samtidigt vill vi inte använda mer energi än nödvändigt för att åstadkomma allt detta. Kostnaden för en persons effektivitetstapp är många gånger större än kostnaden vid ett dåligt inneklimat. Därför måste rätt luftkvalitet och temperatur prioriteras. Enda sättet att lösa utmaningen med låg energianvändning med bibehållet bra inneklimat är behovsstyrning. Vi var först i världen att integrera givare i ett tilluftsdon och kan därför göra just detta med våra produkter.

Ventilationen räknar människor

Genom våra smarta algoritmer och CO2-givare kan antalet personer detekteras med tillräckligt god noggrannhet för att få koll på hur olika ytor används. Med övriga givare för temperatur, tryck, luftfuktighet, användningsgrad av ytor, ljusstyrka m.m, kan vi upptäcka aktuellt behov och med hjälp av vår innovativa helhetslösning styra systemet utefter aktuella omständigheter för att få det bästa resultatet.

På plats finns Andreas Backland, KAM och Lars-Johan Hjertz, Entrepenadchef, för att visa exakt hur detta går till och hur allt kan bevakas och optimeras i vårt användarvänliga, visuella webbgränssnitt LINDINSPECT.

Vi finns i monter D02:32. I länkarna kan du läsa mer om LINDINSPECT samt VVS Dagene.