2018-11-12 08:31Pressmeddelande

Lindinvent letar Försäljningsingenjörer och Utvecklare

Lindinvent har ökat sin omsättning markant de senaste åren och efterfrågan på produkter och lösningar är stor. Nu är det dags för nästa steg i expansionen. Med fem kontor och 73 anställda över hela landet behövs ytterligare försäljningsingenjörer och utvecklare för att hjälpa fler att få till riktigt bra kontor, skolor och vårdlokaler.

Lindinvent arbetar med ett helhetstänk för att skapa riktigt bra inneklimat till lägsta installationskostnad och lägsta driftskostnad med minsta möjliga energianvändning. Det är ett innovativt, spännnande företag som arbetar med behovsstyrda, teknikintensiva lösningar med maximal kundnytta.

Med tekniklösningar i framkant för allt från inneklimat, belysningstyrning, solskyddstyrning till Space Management, webbgränssnitt och appar så har de en unik helhetslösning som skapar en plattform för riktigt bra klimatsmarta, energieffektiva och lättskötta fastigheter.

I rollen som Försäljningsingenjör (Stockholm och Göteborg) ansvarar man för försäljning och kundrelationer tillsammans med ett team av projektledare och servicetekniker. Man skapar nya affärer hos både befintliga och nya kunder (beställare/fastighetsbolag, föreskrivande led/konsulter, ventilationsentreprenörer/installatörer och driftsättare), hittar nya affärsmöjligheter/projekt och arbetar långsiktigt och relationsbyggande.

Utvecklare med placering på huvudkontoret i Lund navigerar sig enkelt omkring inom de senaste nyheterna inom mjukvaruutveckling och bör ha erfarenhet av att jobba med inbyggda system men även känna sig hemma med begrepp som .NET, ASP.NET MVC 5, JS/jQuery, WCF, React, PostgreSQL, Azure, Containers, Xamarin.

Vill man veta mer om tjänsterna kan man läsa mer om dem på Lindinvents karriärsida i resurslänken nedan. Där kan man även söka tjänsterna direkt och läsa mer om företaget samt vilka förmåner de erbjuder sina anställda.

Nilla Hedlund
Marknadschef