2018-10-25 08:29Pressmeddelande

Lindinvent har varit AAA klassade i 10 år och belönas med ett Silverdiplom

I dagarna fick Lindinvent äran att ta emot ett Silverdiplom då de är ett av de 2 877 företag av Sveriges totalt 544 060 aktiebolag, som har högsta kreditvärdighet (AAA) enligt Bisnodes kreditvärderingssystem under åren 2006–2018. Detta innebär att Lindinvent har bibehållit högsta kreditvärdighet i minst 10 år och visat stabilitet över tid, både i hög- och lågkonjunktur.

"Vi är givetvis stolta över detta bevis på god finansiell stabilitet. Det är viktig för oss att förmedla att vi är ett stabilt företag som kan vara en långsiktig partner för våra kunder och leverantörer. Vi fokuserar på att skapa miljöer som skapar värden för hyresgästen, fastighetsägaren och entreprenörerna - något vi kan vara stolta över och med belägg säga att vi gör en skillnad för klimatet – både inomhus och globalt.", säger Thomas Lindborg en av grundarna och Vice VD på Lindinvent.

Och visst har han rätt. Lindinvent har över tusen projekt att referera till både i den offentliga och privata sektorn. Sedan starten 1995 har flertalet sjukhus, skolor, labb och kontor fått de, för Lindinvent specifika, runda donen installerade i taket.

"Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår behovsstyrda produkt och nu kan vi även styra belysning och solavskärmning för att spara och återanvända naturens resurser genom att nyttja solen till fullo. Genom att styra allt digitalt och visualisera all fakta blir det lättare att ha kontroll och bara precis använda så mycket energi som behövs när det behövs. Vi fortsätter med vårt hållbarhetsuppdrag och siktar på ytterligare tio år med hög stabilitet, inte bara rent monetärt utan även med det förtroende vi har förvärvat.", avslutar Thomas.